Учням

Декілька порад, як успішно написати ДПА

До складання

Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити папір, ручки, олівці тощо.
Складіть план підготовки до ДПА на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
Під час підготовки до ДПА з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати – ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.
Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня – решту питань, четвертого – повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це заздалегідь.
Пам’ятайте, що інформація, одержана на консультації перед ДПА, буде корисною для вас.
Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час ДПА не можна.
Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу на найважчих.
Не забудьте прийти на консультацію.
Відпочиньте за 2-3 дні до ДПА.
Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до ДПА.
Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі карту успіху.
Прийдіть на ДПА завчасно.


Під час складання

не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
почніть розв’язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас все вийде!;
не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв’язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим.
Будьте уважними, запам’ятайте вказівки вчителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань.
Сконцентруйтеся після організаційних моментів – для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання.
Прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається.
Не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань.
Думайте лише про виконання того, яке виконуєте, а не всіх відразу.
Перевірте виконання завдання.
Прислухайтеся до своєї інтуїції.

Після складання

Зателефонуйте батькам. Пам'ятайте, що вони хвилюються за вас.
Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до ДПА з іншого навчального предмета.
Під час підготовки до ДПА з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.

Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів

Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних інгредієнтів їжі в організмі й відновлять енергетичні витрати.

Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.

Не варто відмовлятися від звичних занять спортом, розмов по телефону – це буде своєрідним відпочинком.

Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: "сова” неефективно працює о 6-8 год. ранку, а "жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.

Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву краще пити вранці й небагато. Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених у собі людей.





Незабаром іспити!

Мета кожного учня – скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох різних чинників: знань і вміння поводитися на іспиті. Ось деякі поради психолога:

1. Майте вигляд впевненої у собі людини.

2. Спрямуйте розмову в потрібне русло.

3. Не втрачайте самовладання, якщо не знаєте відповіді на запитання.

4. Ведіть із вчителем діалог.

5. Змінюйте перебіг думок, перебудовуйте розмову у сприятливому напрямі.

6. Вдягніться на іспит охайно.

7. Говоріть неголосно, але чітко й упевнено, усміхайтеся.

8. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті.

9. Продумайте поведінку і стиль розмови з вчителем.

10. Будьте спокійні й зосереджені на змісті відповіді.

11. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі відстороніться од усього непотрібного.

12. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід показати себе якнайкраще.



ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЄМОЦІЙНОЇ РІВНОВАГИ
1. Прийми себе і полюби таким, яким ти є.
 2. Не намагайтеся кардинально змінити навколишній світ, оточуючих людей. Таким чином ви робите предмет свого впливу ще більш незмінним. Не намагайтесь виховувати дітей зручними для себе (при цьому не змінюючи себе), роблячи зручними для свого користування. Все приймайте просто так, як воно є, всіх приймайте такими, якими вони є.
 3. Не опирайтесь комусь чи чомусь. Приймайте його з любов’ю до себе і до нього, і саме через цю участь ви можете змінитись обидва.
 4. Будьте обережні зі своїми думками, словами.  Думки і слова мають властивість матеріалізуватися.   Отже, «ні» - злим думкам і словам, «так» - добрим і благим словам і думкам.
 5. Благословляйте дітей своїх. У благих словах ви вже прокладаєте благий шлях для них, і ні в якому разі не проклинайте нікого. Слово – це енергія, а не просто звук.
 6. Досвід емоцій стирається при його відтворенні. Відтворюйте на папері свої негативні емоції, страждання, просіть пробачення у себе, у всіх діючих осіб вашої ситуації і спалюйте цей папірець.
 7. Захищайте себе від впливу негативних думок оточуючих і їх емоцій.
 8. Не тримайте в собі негативних емоцій, що з роками накопичуються у вас і провокують хвороби не тільки духовні, а й тілесні. Вчіться відпускати образи, прощати ближніх і самого себе.
 9. Починайте день з любові до себе, до близьких, не чекаючи винагороди від них, не чекаючи на їх взаємність. Даріть любов від щирого серця, не боячись, що вона спустошиться, чи обміліє. І ви відчуєте, що віддаючи її, вона переповнює вас все більше і більше.
 10. Не намагайтесь прожити життя за своїх дітей, близьких, вирішуючи їх проблеми емоційні, моральні, матеріальні. Дайте їм можливість прожити своє життя самостійно.
 11. Аналізуючи свої емоції, особливо негативні, коли ви відчували себе в ролі жертви, сприймайте це не як невдачу, нещастя, емоційний стрес, а як досвід емоцій – досвід, що дозволить вам не повторювати власних помилок, а, можливо, і створювати свої правила життя, свої закони.
 12. Коли людина одержує свій досвід життя, який складається зі слів, думок, емоцій, то вона отримує пережитий досвід. (Хвороби – це емоції загнані всередину). Стирайте пережитий досвід своїх емоцій, очищуючи їх у вогні.
 13.Приймайте активну участь у побудові своєї долі. Ставайте джерелом світла для себе, для ближніх, творцем своєї долі.
 14. Не осуджуйте ближніх, більше заглиблюйтесь у самопізнання, самоаналіз.
 15. Просіть пробачення у себе, у рідних, у близьких, у батьків, і пробачайте всіх і вся.
 16. Якщо ви не зможете вплинути на реально існуючу ситуацію, обумовлену об’єктивними законами, відпустіть ситуацію. Не тримайтеся за неї своїми образами і іншими негативними емоціями. Спочатку визначте, чому ви в ній опинилися.
 17. Дякуйте життя за все дароване вам. Людині не дається більше, ніж вона може пережити. Приймайте все з вдячністю і любов’ю.







Ти вважаєш, що недостатньо впевнена в собі людина?


Ось деякі орієнтири впевненості:

1. Я маю право оцінювати свою поведінку, думки та емоції і приймати відповідальність за їхнє ініціювання і наслідки для себе.

2. Я маю право вирішувати, чи відповідальний я за вирішення проблем інших людей.

3. Я маю право змінювати свою думку.

4. Я маю право робити помилки і бути відповідальним за них.

5. Я маю право бути нелогічним у прийнятті рішень.

6. Я маю право говорити, що я чогось не знаю.

7. Я маю право говорити, що я чогось не розумію.

8. Я маю право говорити, що я не маю до цього ніякої справи.

9. Я маю право встановити особисті пріоритети.

10. Я маю право говорити «ні» без почуття провини.

У тебе проблеми у спілкуванні?

Дотримуйся наступних принципів!
Досить часто хлопці й дівчата потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити пер¬ший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. За цим стоять глибокі переживання: страх, роздратування, несподівана агресивність. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід.
Пам'ятай!
1. Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
2. Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
3. Частіше називай ім'я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
4. Проявляй щиру зацікавленість.
5. Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
6. Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбув¬ся.
7. Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж гово¬рити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти по¬відомлення (те, про що говорить інший), запам'ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
8. Слова не обов 'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
9. Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.

Якщо виникають конфліктні ситуації при спілкуванні

…виражати згоду тобі допоможуть такі фрази:

Це не викликає заперечень (сумніву)…

Я готовий з цим погодитися…

Мені близькі ці думки…

Я поділяю (підтримую) точку зору (думку)…

Я теж хотів це (про це) сказати…

Моя точка зору (моя думка, моя позиція) повністю збігається…

Ніхто і не заперечує…


Ти не образиш іншого, якщо вираження своєї незгоди почнеш зі слів:

Мені так не здається…

Я думаю по-іншому (навпаки)…

Я дотримуюсь іншої думки…

У мене інша (протилежна) точка зору…

Я дозволю собі не погодитися з тобою…

На жаль, не можу погодитися з тобою…
Мені хотілося б висловити свою незгоду…




Немає коментарів:

Дописати коментар